De praktijk is gevestigd op de begane grond in een mulitfunctioneel pand. Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich in dit gebouw o.a. een apotheek, een fysiotherapiepraktijk, een diëtiste, een verloskundige en een logopediepraktijk.
Hierbij willen wij u informeren over het feit dat we de praktijk voorlopig gesloten houden voor nieuwe inschrijvingen (m.u.v van nieuwe gezinsleden bij reeds ingeschreven patiënten). Als u op een adres woont met postcode 6005 of 6006 , dan is de praktijk in principe open voor nieuwe patienten. Vraag hiervoor de assistente.
We willen kwalitatief goede zorg kunnen blijven geven aan de patiënten die reeds bij ons zijn ingeschreven. Zodra we de mogelijkheid zien om weer nieuwe patiënten buiten genoemde postcodegebied aan te nemen, zullen we dat kenbaar maken op de website.
Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij Praktijkondersteuners verschijnen. Met ingang van 21 juli ’21 hebben wij daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
In de tijd die bij uw Praktijkondersteuner voor u gereserveerd stond kon de praktijkondersteuner ook iemand anders helpen. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen? Meldt dit dan uiterlijk 1 werkdag van te voren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente. Er wordt dan géén no-show tarief berekend.
Het no-show tarief bedraagt 30 euro voor een afspraak bij de praktijkondersteuner.
Voor alle overige afspraken geld en tarief van 15 euro.
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet is betaald, dan moet u het bedrag contant of per pin aan de praktijkbalie afrekenen, voordat de afspraak door kan gaan.
Extra informatie: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.
U mag van ons verwachten dat wij ons uiterste best doen uw medische hulpvraag correct te behandelen. Wij verwachten van u dat u de medewerkers van onze huisartsenpraktijk daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt.
.
Hiervoor hebben wij de volgende gedragsregels opgesteld. Met het aanwezig zijn in de huisartsenpraktijk, gaat u akkoord met deze gedragsregels.
.
Bij ongewenst/intimiderend gedrag of bij het overtreden van de praktijkregels wordt de eigen huisarts altijd op de hoogte gesteld en indien nodig bellen wij de politie. Er wordt een aantekening gemaakt en er wordt gekeken of er vervolgstappen nodig zijn. Indien nodig doen wij aangifte bij de politie.
Onze praktijk sinds enkele jaren HaZo24-gecertificeerd.
HaZo24 is een keurmerk voor huisartsenpraktijken die werken aan verbetering van de zorg. Het laat zien dat er binnen onze praktijk systematisch en continue wordt gewerkt aan kwaliteitsverbetering. Met aandacht voor organisatie en praktijkvoering, medisch handelen en het oordeel van de patiënt.
HaZo24 is een kwaliteitssysteem dat de huisartsenzorg verbeterd en het is gebaseerd op de internationale ISO Healthcare norm NEN-EN 15224 (zorg en welzijn) en op de normen vastgesteld door de beroepsgroep.
Een certificaat geeft aan dat er gestructureerde aandacht is voor de kwaliteit van zorg en de verbetering hiervan. Naast aandacht voor de patiëntenzorg wordt ook de bedrijfsvoering en de organisatie van de praktijk onder de loep genomen. De praktijk zal ieder jaar door een auditor bezocht worden om te kijken of er voldaan wordt aan de criteria op het gebied van de juiste zorg, continuïteit van zorg, efficiëntie, effectiviteit, patiëntgerichtheid, patiëntveiligheid, beschikbaarheid, gelijkwaardigheid, zorg op basis van wetenschappelijk bewijs en kennis, betrokkenheid van de patiënt en tijdigheid van de geleverde zorg.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.